my day

Jag kan inte sova.
 
Idag när jag vaknade tog jag en kaffe och såg lite tv innan jag hoppade i duschen.
Efter det städade jag mitt rum för det såg helt förjävligt ut, skönt att ha renbäddat nu iaf.
 
Vid 4 kom Elina till mig sedan plockade Emil upp oss så for vi till sunderbyn för att hänga.
När vi väl var där käkade dom, sedan packade vi ner kubbet och lirade lite på en äng som
ligger rätt nära Emils hus, det var verkligen superkul, blir mycket av det i sommar tror jag.
Den som förlorade skulle göra 20 armhävningar efter varje omgång, och jag spelade med
dom två lataste personer jag känner så dom gav all in så det var bara att lägga sig ner i
det blöta gräset och börja jobba. Haha. Emil förlorade dock en gång och att se honom gå
ner och göra armhävningar var någonting jag njöt av, gud vad vi skratta, såg himla kul ut.
Tror aldrig jag skrattar så mycket som jag gör när jag umgås med Alfred och Emil.
 
Efter det packade vi ihop och sedan för vi till gstad för att gunga (?!) Fråga inte varför men
vi hittar på så himla konstiga saker. Efter vi gungat ett tag lirade vi lite basket innan vi rullade
mot stan. Vi drog ett varv i stan men insåg ganska snabbt att vi var trötta och ville hem.
När jag väl kom hem hade mamma tänt ljus och gjort en smårgåstårta, vi orkade inte ens
invänta pappa som var och repade för det såg så gott ut, så vi satte oss ner vid bordet och
mumsade medans vi pratade om lite allt möjligt, jobb, utlandsresor osv.
 
Är väldigt avundsjuk på mina föräldrar som mest troligt far till Turkiet i slutet av maj.
Jag hade velat följa med men jag väntar på besked om jobb sen känner jag att jag
vill kunna spendera mina egna pengar när jag är utomlands, blir nog att dra i augusti.
Mamma skrattade när jag berätta vad för mat hon ska köpa hem så jag klarar mig
medans dom är borta, vilket blir en vecka. Jag är billig i drift om vi säger så!
 
- 2 mjölk
- Salladskyckling
- Räkor
- Isbergssallad
- Paprika
- Gurka
 
Nu ligger jag i sängen, är lite småtrött men har ändå svårt att somna.
Pratade med D i telefon i nästan en timme om lite allt möjligt, var skönt att få surra lite såhär
mot kvällen, fick mig ett gott skratt och nu kommer jag nog kunna somna och vakna glad imorgon!
 
Ni får sova så gott, kram.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0